ALBOX İHRACATA ODAKLANDI
Albox ihracata odaklandı Mekan tasarım firması Albox'ın Trabzon'da başlayan marka yolculuğu, şu an ABD'ye kadar uzanıyor. Pandemi dönemi ile birlikte ürün gamlarını genişlettiklerini belirten Albox Yönetim Kurulu Başkanı Olgun Sağlam, yurt dışında pazar paylarını arttıracaklarını ifade ediyor. BAYİLİK YOLUYLA BÜYÜYECEK İhracat rotaları hakkında da bilgi veren Sağlam şunları söyledi: "Kesinlikle ağırlıklı olarak Avrupa pazarında büyümek istiyoruz. Çünkü Avrupalı firmalara göre çok daha kaliteli ürünleri, daha uygun fiyatlara ve daha hızlı sunuyoruz. Özellikle bu pazarda franchise yoluyla bayilikler açacağız. İhracatımızı mağazacılık yoluyla hızlandırmak gibi bir hedefimiz var. Türk ürünlerine karsı kötü algıyı yıkıp hedeflerimiz doğrultusunda ilerliyoruz. İstanbul, Ankara, İzmir. Bodrum, Bursa. Antalya, Samsun. Konya, Şanlıurfa illerinde devam eden yetkili satıcılık görüşmeleri arasından tercihimizi yaparak 6 noktada ALBOX'ı açmayı hedefliyoruz. Yurt dışında ise 3 yeni nokta dahil olacak." Albox Yönetim Kurulu Başkanı Olgun Sağlam, Fransa, İngiltere, Nijerya, ABD, Romanya, Kazakistan, Kıbrıs olarak devam ettiklerini açıkladı.. "Ciromuzun yüzde 35'ini ihracat oluşturuyor" diyen Sağlam, "Tabii bunu ilk etapta yüzde 40, kademeli olarak da yüzde 60'lara çıkarmak istiyoruz. 2 yıllık süre içerisinde ihracat pazarımızı 10 ülkeye(burada ana hedef pazarlarımız Almanya, Hollanda, İsviçre ve Kanada) çıkarmayı hedefliyoruz. Kilogram başına 30 dolarlık bir ihracat gerçekleştiriyoruz" ifadesini kullandı. ABD'ye kadar uzanan ihracat potansiyellerinden söz eden ve pandemiyle birlikte ürün gamlarını genişlettiklerini belirten Olgun Sağlam, yurt dışında pazar paylarını arttıracaklarını ifade etti. İNŞAAT SEKTÖRÜ VİTES KÜÇÜLTTÜ Sağlam sektördeki gelişmeleri ise şöyle özetledi: "2018 yılına kadar proje pazarı yüzde 70, yenileme pazarı yüzde 30 düzeyindeydi. İnşaat sektöründe vitesin küçülmesiyle şu anda yüzde 40'a, yüzde 6o'a geldiğini söyleyebiliriz. Modüler mutfak ve banyo toplam firma sayısı 130 civarındadır. Bu firmaların ise yüzde 6o'ı yerli üretici markalardan diğer yüzde 40'ı ithal markalardan oluşmaktadır. İthal markaların ise yüzde 70'i İtalyan, yüzde 30'u ise Alman'dır. Türkiye modüler mutfak ve banyo sektör büyüklüğü 1 milyar dolardır."