METAVERSE ÇALIŞMALARIMIZI YAKINDA HİZMETE SUNACAĞIZ

1-) Kurumunuzdan bahseder misiniz?

Albox 1976’dan beri mobilya sektöründe olan ve kreasyonları ile Türkiye ve dünyadaki yüzlerce konut ve ailenin kalbinde duran bir markanın 3.kuşak hikâyesini anlatıyor.

Şu anda üçüncü kuşakta olan Albox A.ş  başarılı bir aile şirketi olarak faaliyetlerini sürdürmektedir.

Dördüncü kuşağımıza daha yenilikçi ve güçlü bir marka oluşturma çabalarımızı gururla bildiriyoruz. Şirketimiz 1976 yılında Osman Sağlam tarafından kurulduğundan bugüne,yurtiçi ve yurtdışı pazarına en üst düzeyde tasarım ile kaliteli ürünleri sunma zorunluluğunun bilincindedir. Bu içeriğin temelinde, ürün, malzeme ve üretim sürecinin yeniliklere açık olarak sürdürülmesi yatmaktadır.

Albox markası, ekonomik dönüşümün insanların yaşam biçimlerini değiştirdiği, mobilyaların rahatlık, refah ve zevkle ilgili olduğu bir dönemde doğdu(2006). Şirketimiz sizler için, en özel ve kaliteli ürünleri dünyanın her bir noktasından seçerek size sunuyor. Albox, mutfak, banyo, ( Aldoor ) kapı ve yaşam odaları gibi geniş bir mobilya yelpazesi ile ihtiyaçlarınızı karşılıyor ve zamansız tasarımla evlerimizi kucaklıyor.

Albox, klasik mutfaklardan, modüler mutfaklara, tüm yaşam alanlarına,konutlara,ofislere,restorantlara ve otel mobilyalarına varana kadar tüm ahşap mobilyarın üretimiyle ,ürünün ve stilinin günlük hayatımızın birçok sosyal ve kültürel yönünü nasıl etkilediğini kanıtlayan bu değişimin liderlerinden biri.

 

2-) Sektörünüzde markanızı farklı kılan yönler nelerdir?

Değişen dünya,değişen insan hayatı  ve bununla birlikte kişinin yaşadığı alanda,diğer canlılarla hayatı ve ergonomiyi paylaşacağı efektif kullanım alanları sağlamış, sağladığımız bu alanları mobilyanın geçmişten günümüze evrilen hayat tarzımıza ve yaşam sitilini belirlenmesine yardımcı oluyoruz,evcilleriyle bir alanda yaşayan tüketicilerimizin tercihi olmak bizi farklı ve mutlu kılmıştır.

 

3-) Son dönemlerde artan maliyetler sektörünüzü nasıl etkiledi?
Artan ham madde maliyetleri ve tedarik zincirinde yaşadığımız süreç farklı pazarlarda farklı sonuçlarla karşı karşıya kalmamıza sebep oldu.

İç pazarda;
Planlanmış projelerin teslimlerini sağlamak hammadde oluşan bu fiyat artışlarından kaynaklı maliyet artışları ve bu maliyet artışına bağlı olarak ortaya çıkan zararlar,projelerde fiyat değişiklik taleplerinin ilgili firmalar tarafından kabul görmemesi,biz üreticilerin kendi kaynakları kullanıp bu süreci yönetmeye çalışması  ve bu özkaynakların tükenmesine ,yeni projelerde daha kısıtlı ürün yelpazesiyle  projelere start verilmesine sebebiyet verdi.
Tabi bu süreç,iş kayıplarına ve proje sahiplerinin artan maliyetlerden kaynaklı projelerin askıya alınmasına şahit olduğumuz bir süreci getirdi.
Kalite ve sürdürülebilir üretim yapan biz ve bizim gibi firmaların bu süreçte yavaşlayan üretim parkurları son 6 aydır tekrar tedarik zincirinin düzelmesiyle üretime hız verdiğinide belitmiş olayım.

Dış Pazar ;
İhracat pazarında ülkemizin hammadde üretici olmasına bağlı olarak dünya pazarındaki rekabetçi fiyat politikası ,% 300 lere  varan hammadde artışlarıyla pazardaki gücümüzü pastadaki payımızın azalmasına  rekabet ettiğimiz İtalya,ispanya ,Almanya gibi üretici ülkelerle aramızdaki ve lehimize olan fiyatlama politikamızı belli oranda aleyhimize dönmesine sebep oldu.
Her şeye rağmen hala rekabetçi fiyatlarımız,temrinlerdeki reflekslerimiz,anlık ve online ilgili firmalara yaklaşımımız pazardaki yerimizi kaybetmeden kalabilmek ve marka değerimizi artırmak için hala firsatlar olduğunuda unutmamak gerek.
İhracatta diğer etken coğrafi konumumuz ve dünyanın her noktasına ulaşabilir bir navlun ağına sahip olmamızdır.

4-)  2022 yılının ilk çeyreğini sektörününüz ve markanız açısından nasıl değerlendirirsiniz?
İhraca odaklı olan firmamız 2022 yılı ilk çeyreğinde pandemi şartlarına rağmen bir önceki yıla oranla mevcut ihracat yaptığımız ülkelere ek olarak  4 yeni ülkeyle  beraber  ihracatımızı % 30 artırdık.
Sektör olarak ilk çeyrekte 1.2 milyar $ ulaşarak ihracatla son yılların rekoru kırılmış ve 2022 yılı hedefi olan 6 milyar $ rakama ulaşmak ve üzerine çıkmamak  için şuan bir engel görünmüyor.

5-) 2022 yılında yatırımlarınız ve hedeflerinizden bahseder misiniz?

2022 yılında hedef olarak  odaklandığımız Avrupa ve Abd  pazarında pastadaki payımızı almak ve bu pazarlarda marka değerimizi artırmak için bayi ağımızı iş ortaklarımızla iletişimi kolaylaştırmak için planladığımız bölgelerde fuarlarda olmayı önemsiyor ve dijital pazarın dışında,iletişim halinde olmayı,göz kontağı kurmayı,dijital iletişim çağında Metaverse dünyasında çalışmalarımız kurduğumuz ekibimizle dünya vatandaşlarının  yakında hizmetine sunacağız.

Üretim parkurumuzu planlarımız dahilinde,2022 yılının ilk çeyreğinde kapasitemizi  %15 artıracak Cnc makinelerle destekledik.
Bir üretici firma olarak ,üretmek kadar nakliyesi  teslim öncesi ve sonrası sunumunda önemli olduğunu düşünüyoruz , bu bağlamda müşteri  memnuniyeti  yanısıra projelerimize gösterdiğimiz önemi ifade etmesi açısından,her ürün için özel koli ve paketleme ünitesi tesis ettik.
Alboxı temsil edecek nitelik ve özellikte son kullanıcının önünde Albox  kalitesini yani bizi ve ekibimizi temsil edecek bir finali önemsiyoruz.

6-) Bu yıl içerisinde sektörünüze kazandırdığınız ilkler ve yenilikler var mıdır? Başarılarınızı öğrenebilir miyiz?

 

2022 yılının ilk yarısında, planlamamız dahilinde  (05.06.2022) Fişekhanede yapılacak Lansmanla yeni ürünümüzün tanıtımını yapıp,kullanıcıların beğenisine sunacağız.
bu bağlamda ürünümüz sektörde ürün bazlı olarak yapılacak ilk lansman özelliğinide taşıyacak.

Toprak temalı ürünümüz ;
İnsan oğlunun varoluşuyla başlayan hayat hikayesinde Ahşap,doğumdan yaşama  en özel mekanları oluşturmuş,o günden bu güne kadar hep hayatımızın bir parçası olmaya devam ediyor.
Tükettiğimiz doğanın insan hayatındaki etkisi,tükettiklerimizin geleceğe ve yine insanın ihtiyaçlarını karşılayamayacak olması biz AlboX ailesini düşünmeye arayışa  ve bunun sonucunda buluşa, sadece teoride değil pratikte sürdürülebilir yaşam alanlarındaki mobilyaları (mutfak) planladık,toprak ile birleşen her canlıyı yaşatmaya ve yeşertmeye muktedir olduğunu hatırlatmayı ve hatırlamayı hedefledik.

Bizlerde 3.kuşak nitelikli bir mobilya üreticisi,planlayıcısı,projelendiricisi olmaktan ve bu kutsal mesleği bir ekip halinde beyaz ve mavi yakalı çalışma arkadaşlarımızla birlikte planlamaktan aşırı mutluluk duymaktayız.

Markamızı tüm dünyada bilinir ve tercih edilen bir marka haline getirmek için mesai mefhumuna takılmadan genç ve dinamik ekibimizle dijital,sosyal ve gerçek alanlarda her birimiz Albox olarak karşınızda olacağız. Arayış ve buluş  temsil eden (X)  Yüksek standartlar ve gelecek için çalışıyor.