TÜRKİYE'DE İÇ PAZAR VE FIRSATLAR
TALEP ERTELENDİ
ÎÇ PAZAR
Türkiye’de her yıl yaklaşık 5 milyon adet kapı ihtiyacı doğuyor. Bu ihtiyacın yüzde 80’ini projeli toplu işler, yüzde 20’siniyse perakende yenileme işleri oluşturuyor. Pandemide ise perakende kısmı yüzde 30’a kadar çıktı. Evlerde tadilat dekorasyon işleri de artışa geçti. İç pazarda hareketlilik söz konusu ancak Albox Yönetim Kurulu Başkanı Olgun Sağlam, enflasyon artışıyla talebin son birkaç aydır ötelendiğini belirtiyor.
FIRSAT
Avrupa ve ABD’nin Rusya pazarından çıkması, ticaret akışlarını durdurması, Türkiye’deki üreticiler için bir fırsat oldu. Çin’den Türkiye’ye kayan bir talebin de söz konusu olduğunu belirten Sağlam, 2021 yılında 90 milyon dolar olarak gerçekleşen ihracatın, 2022 yılında 100 milyon dolar olacağını tahmin ediyor.
GÜNDEM
Bu yıl her zaman olduğu gibi gündemlerinde katma değerli üretimin olduğuna dikkat çeken Sağlam, şöyle devam ediyor: “Kapı sektörü olarak mobilyadaki pastadan çok küçük bir pay alıyoruz. İş hacmimiz belli. Mobilya kadar değiştirilme sıklığı olabilecek bir sektör değil bizimkisi. Bu noktada yapmamız gereken önce yurt içinde sonra yurt dışında markalaşma sağlayabilmek. Ne yazık ki hâlâ ülkemizde birçok üretici merdiven altı olarak üretimine devam ediyor.”