Albox, 150 milyon TL yatırımla üretimde kapasite artıracak!
Albox, Sakarya Kaynarca bölgesinde başlangıç yatırımı 150 milyon TL olan yeni fabrika kurarak üretim kapasitesini yüzde 20 artıracak. Marka, yurt içi ve yurt dışında da franchise ve bayiler kanalıyla büyüyecek.
Üretim gücünü geliştirmek ve otomasyon iş kalitesini artırmak için bu yılın başında üretim parkuruna yeni makineler ekleyen Albox, Sakarya Kaynarca bölgesinde başlangıç yatırımı 150 milyon TL olan yeni fabrika kuracak. Üretim kapasitesinin yüzde 45’ini konut mobilyası oluş- turan firma, üretim kapasite- sini yüzde 15-20 bandında artırmayı hedefliyor. “İstanbul içinde hacimsel üretim yapmak ve mavi yakalı çalışana ulaşmak zor” diyen Albox Yönetim Kurulu Başkanı Olgun Sağlam, bunu da göz önünde bulundurarak Sakarya Kay- narca bölgesinde Mobilya İhtisas OSB içinde yeni bir fabrika yatırımına başlama kararı aldıklarını açıkladı.
Kapasite yüzde 20 artırılacak
Sağlam, “Başlangıç olarak yaklaşık 150 milyon TL’lik bir yatırımda bulunmayı öngörüyoruz” dedi. Hedeflerinin durağan geçen süreci, açılacak piyasa şartlarını göz önünde bulundurarak rakiplerinden daha hızlı bir başlangıç yapmak olarak aktaran Sağlam, “Kapasitemizde buna bağlı olarak bir önceki yıla oranla yüzde 15-20 bandında üretimimizi artırmayı hedefliyoruz. Yatırımlarımızı buna yö-
nelik” diye konuştu. Konut mobilyaları dışında otel mobilyaları da üreten Albox’un kapasitesinin yüzde 30’unu bu grup oluşturuyor. Markanın üretiminin yüzde 25’ini de ofisler için projelendirilmiş özel üretim mobilyalar oluşturuyor.
Avrupa’da bayiliklerle büyüyecek
Temelleri Trabzon’da marangozlukla başlayan Albox markasının 3’üncü kuşak temsilcisi olan Olgun Sağlam, hedef pazar olarak Avrupa ülkeleri, İngiltere ve ABD’yi gösterdi. Sağlam, “En değer verdiğimiz pazar Birleşik Krallık. Bu pazarın önemi hem Avrupa hem de ABD pazarına lojistik olarak da önemli bir coğrafi özelliğe sahip olması. Her iki kıtaya da benzer özelikte yaşam tarzları mevcut. Bu kriter de bizim için önemli. Bu yılki hedefimiz ilk çeyrekte düşmüş olsa da yıl sonuna kadar yüzde 55 ihracat oranını yakalamayı planlıyoruz” değerlendirmesi yaptı. Mobilya sektörünün dünyadaki tercih sebebine bağlı olarak ve her geçen yıl bir önceki yıla göre ortalama yüzde 10-15 bandın- da büyümesinin kendilerini kapasite artırımına ittiğini söyleyen Sağlam, şunları söyledi: “Bu da bizlerin hem üre- tim parkurlarımızı geliştir- meyi hem de bulunduğumuz üretim alanlarımızın yeter-
sizliği yeni fabrikalar açmaya itiyor. Bir yandan da ihracat yapan bir ülkeyiz. Avrupa’nın önemli ülkelerinde İngiltere, Almanya gibi franchise üzerinden bayilik yoluyla ilerlemek istiyoruz. Aynı zamanda yurt içinde de yine franchise üzerinden yeni mağazalar açma hedefimiz bulunuyor.”
Minimum 5 yıllık mobilyalar geliştirilecek
2023’te ekonomik görünüm ve deprem nedeniyle konut satışlarının azalmasına paralel iç pazarda mobilya satışlarının da olumsuz etkilendiğini di- le getiren Olgun Sağlam, “Yeni dünyada tüketici tercihleri değişmekte ve hızlı değişen gün- demde tüketicinin minimum 5 yıl kullanacağı sabit mobilyaları tasarlamak ve bu mini- mum 5 yıl kullanacağı mobilyaları, tüketicinin geleceğe dönük ihtiyaçlarını karşılayacağı şekilde geliştirmeye ve bunun için de AR-GE, ÜR-GE çalışmalarımıza Albox olarak maksimum hız ve heyecanla devam ediyoruz” diye konuştu.
Artan talep koli yatırımına yöneltti
Yılda 8 bin adet kapı, 4 bin adet mutfak ve banyo dolabı üreten Albox, ambalaj yatırımı yaptı. Deprem bölgesine yapılan yardımlar sırasında çıkan koli ihtiyacı Albox’ı yeni yatırım sürecine yönlendirdi. Koli üretiminin yetersiz kalması ve artan maliyetler
karşısında Albox, hem kendi koli ihtiyacını karşılamak hem piyasaya arz etmek hem de maliyetleri düşürmek adına yaklaşık 1.5 milyon TL’lik yatırımda bulundu. Şirket, koli karton üretimiyle yüzde 5 oranında maliyetlerimizi düşürdü.