KOLİ İHTİYACI YATIRIMA YÖNLENDİRDİ
Deprem bölgesine yapılan yardımlar sırasında çıkan koli ihtiyacı Albox’ı yeni yatırım sürecine sevk etti. Sektörünün öncü mutfak markası Albox, yaklaşık 1.5 milyon TL’lik yatırımda bulundu.
Mutfak sektöründe 3. Kuşağın yönetimde olduğu ender markalardan biri olan ve yılda 8 bin adet kapı, 4 bin adet mutfak ve banyo dolabı üreten Albox, ambalaj yatırımı yaptı. Deprem bölgesine yapılan yardımlar sırasında çıkan koli ihtiyacı Albox’ı yeni yatırım sürecine yönlendirdi. Koli üretiminin yetersiz kalması ve artan maliyetler karşısında Albox, hem kendi koli ihtiyacını karşılamak hem piyasaya arz etmek hem de maliyetleri düşürmek adına yaklaşık 1.5 milyon TL’lik yatırımda bulundu. Albox Yönetim Kurulu Başkanı Olgun Sağlam, yaptıkları yatırımla ilgili şu açıklamalarda bulundu: ‘’Paketleme için ciddi bir maliyet giderimiz bulunuyor. Her ürün için farklı kombinasyonlarda paketleme giderleri oluyor. Şilte, patpat, rulo, karton, streç ve koli. Bir ürünün paketleme maliyeti ürünün satış fiyatının yaklaşık yüzde 8-12’lik kısmına denk geliyor. Koli karton üretimiyle yüzde 5 oranında maliyetlerimizi düşürdük.’’