MUTFAĞIN ARKASINDA 12 MİLYAR DOLAR VAR
6. Uluslararası Adana Lezzet Festivali, 8 Ekim Cumartesi günü “Mutfağın Perde Arkası” paneline ev sahipliği yaptı. Panelin konuşmacıları Züccaciyeciler Derneği (ZÜCDER) Başkanı Mesut Öksüz, Endüstriyel Mutfak, Çamaşırhane, Servis ve İkram Ekipmanları Sanayicileri ve İş adamları Derneği (TUSİD) Başkanı Güçlü Kaplangı ve Albox Yönetim Kurulu Başkanı Olgun Sağlam, gastronominin arkasında mutfak sektörünün hazır mutfaktan tabağa, kaşık-bıçaktan elektrikli küçük ev aletlerine kadar 12 milyar dolarlık bir hacminin olduğunu belirtirken, dünyada Türk ürünlerinin hâkimiyeti hakkında bilgi verdiler.
Adana’nın gastronomi dünyasındaki yerini sağlamlaştırmak adına organize edilen 6. Uluslararası Adana Lezzet Festivali, 7 Ekim Cuma günü misafirlerini ağırlamaya başladı. Çukurova lezzetlerinin tadılacağı festivalde 8 Ekim Cumartesi günü de Güvenilir Ürün Platformu’nun öncülüğünde Çukurova Gazeteciler Cemiyeti Sosyal Tesisleri’nde Adana Sanayi Odası Başkanı Zeki Kıvanç’ın, Çukurova Gazeteciler Cemiyeti Başkanı Cafer Esendemir’in ve Güvenilir Ürün Platformu Başkanı Celal Toprak’ın açılış konuşmalarını yaptığı “Mutfağın Perde Arkası” paneli düzenlendi. Panelde, Zücder Başkanı Mesut Öksüz, TUSİD Başkanı Güçlü Kaplangı ve Albox Yönetim Kurulu Başkanı Olgun Sağlam, gastronominin arkasında ki mutfak sektörünün hazır mutfaktan tabağa, kaşık-bıçaktan elektrikli küçük ev aletlerine kadar 12 milyar dolarlık bir sektör oluşturduğuna dikkat çektiler. Konuşmasında porselen, metal, cam gibi sekiz sektörü içerisinde barındıran ve 2021 yılında 4,8 milyar dolarlık bir dış ticaret fazlasıyla tarihi rekor kıran züccaciye sektörü hakkında bilgi veren ZÜCDER Başkanı Mesut Öksüz, “Mutfağın ana kalemi züccaciye sektörünün 10 milyar dolarlık bir büyüklüğü bulunuyor. 2021 yılında 6,03 milyar dolar ihracata imza attık ve 2022 yılını 7 milyar dolar ihracatla kapatmaya hazırlanıyoruz. Ocak-Mayıs 2022 toplamında, ihracatımız bir önceki yılın aynı dönemine göre yüzde 5,3 artarak 2,54 dolar ihracat değerine ulaştı.” açıklamalarında bulunurken TUSİD Başkanı Güçlü Kaplangı ise “Bildiğiniz üzere ABD, son dönemin yükselen pazarlarından bir tanesi. ABD ile Türkiye arasındaki ticaret hacminin 100 milyar dolara çıkması gündemde. TUSİD olarak bizim de hedef pazarlarımızdan bir tanesi, ihracat yaptığımız 5. ülke olan ABD. Yüzde 90 dış ticaret fazlası veren sektörümüzün, ABD pazarından aldığı payı yüzde 10’a çıkarabilirsek hızlı bir büyüme kaydedebiliriz” dedi. Sürdürülebilirlik çalışmalarıyla tanınan ve en son mutfaklarda “yeşil” dönemi başlatan Albox firmasının Yönetim Kurulu Başkanı Olgun Sağlam’da, “Son yıllarda dünyada markalaşan kalemlerden bir tanesi de hazır mutfak sektörü. Yakın bir zamana kadar ülkemizde sürekli ithal markalar tercih edilirdi. Artık bu hâkimiyeti kırdık. Hem inovatif hem de tasarım yönü yüksek hazır mutfaklar üretiyoruz. Ürünlerimiz ABD ve AB’ye ihraç ediliyor. Tamamen yerli üretimle hazır mutfak konusunda öncü ülkeler arasında yer almaya başladık” diyerek yeni dönem mutfak trendleri arasında gıda atıklarının dönüşümü konusunda çözüm sunan mutfakların olduğunun altını çizdi.