LEYLA İLHAN
Pandemiyle beraber adamların mutfakta daha çok vakit geçirmesi mutfakçıları inovasyona sürükledi. Albox, bu mevzuda adım atarak erkeklere hususi mutfak geliştirdi.
Albox Yönetim Kurulu Başkanı Olgun Sağlam, “Sözgelişi; erkekler büyük mutfaklarda çalışmaktan hoşlanıyorlar ve bununla beraber her şey onların elinin altında olmasını istiyor. Bizlerden buradan yola çıkarak dijital ekranlı kapaklarda bir taraftan videolarını izlerken, bir taraftan da yiyeceklerini yapabilecekleri oldukca hususi bir ürünümüzü geliştirdik. Senenin ikinci yarısında mağazamızda bu oldukca hususi ürünü görebileceksiniz.” diye konuştu.
Tezgah altı masaları antibakteriyel yapmış oldu
Olgun Sağlam, pandemiyle ofislerin evlere taşınmasıyla mutfak tezgahının altından çıkan emek harcama masalarında da değişime giderek, nano teknolojisi yardımıyla üstünde mikrop barındırmayan, antibakteriyel yeni modelleri de ürün gamlarına dahil ettiklerini söylemiş oldu.
Yılda 8 bin kapı, 4 bin mutfak üretiyor
1976’da dedeleri Ali Sağlam tarafınca Trabzon’da temeli atılan markalarının 1987 senesinde İstanbul’a gelmiş olarak Kadıköy bölgesine yerleştiğini özetleyen Sağlam, gelişim öykülerini şöyleki söyledi: “Bu zamanda konut sektörünün hızlanmasıyla 250 metrekarelik atölyemizi iki katına çıkarırken artık hepimiz de projeksiyon işleri hayata geçirmeye başladık. Bir evin kapılarından mutfağına, banyosundan holdeki ahşap kaplamalarına kadar A’dan Z’ye tüm işleri yapar duruma gelmiştik. 2006 senesinde ise büyüyen yapımızla beraber kurumsallaşma çalışmalarımız başlayarak markamız Albox’ ortaya çıkardık. Bu süreçte biz bir taraftan kendi markamızla tasarımlar sunarken, bir taraftan da Almanya’nın en büyük mutfak üreticisinin Türkiye distribütörlüğünü de üstlendik. Distribütörlük, tasarım anlamında bizlere oldukca şey kattı diyebiliriz. Hemen sonra 2012’de ilk mağazamızı açtık. 2015 senesinde da ilk ihracatımızı gerçekleştirdik.”
Hem yapınış hem de zanaat yönü yüksek tasarımlar yaptıklarını belirten Sağlam, şu anda fabrikalarında 50 kişilik bir ekiple bir yılda 8 bin tane kapı, 4 bin tane mutfak ve banyo dolabı ürettiklerini söylemiş oldu.
Ev yenileme talepleri 3 kat arttı
Mart ayında Türkiye’de ilk vakanın görünmesiyle, bekle ve gör sürecine girdiklerini, sadece nisan ayıyla beraber beklentilerin üstünde bir taleple karşı karşıya kaldıklarını söyleyen Sağlam, “Hatta geçtiğimiz senenin üstünde talep vardı ve biz bu talepleri yetiştirme telaşındaydık. Bizlere gelen talepler ise daha oldukca dekorasyon, ev yenileme üstüne oldu. 2019’a nazaran ev yenileme talepleri 3 kat arttı. Gördük ki, insanoğlu evde geçirdikleri süreçte konfor alanlarının standardını yenilemek, evlerinde yeni yaşam alanları oluşturmak istediler. Bilhassa Bozcada, Fethiye, Bodrum benzer biçimde yazlık bölgelere oldukca fazla iş hayata geçirmeye başladık. Dolayısıyla 2020’de en büyük alanımız ev yenileme oldu.” diye konuştu.
Gündeminde 15 milyon liralık yeni yapınak var
Gelecek 2 senelik dönemde Ataşehir’deki fabrikalarını Kurtköy, Tuzla bölgelerine taşımayı istediklerini özetleyen Olgun Sağlam, “Hedefimiz 10 bin metrekarelik bir alanda 100 kişilik bir istihdamla yol alabilmek. Şu an için fabrikanın yatırım maliyeti 15 milyon TL olarak görünüyor.” dedi.
Gene 2 senelik süre içinde ihracat pazarlarını 10 ülkeye çıkarmayı hedeflerken, yurt içinde de Ankara, Antep, İzmir ve Karadeniz bölgesinde olmak suretiyle toplam 6 bayilik vermeyi planladıklarını söyleyen Sağlam, “Hem yurt haricinde hem de yurt içinde franchise sistemiyle gelişme arzusundayız. 2020 yılını 50 milyon TL ciro ile kapattık. Her yıl yüzde 15 gelişme performansı gösteriyoruz. İhracatımız şu an 17,5 milyon TL. 2021 yılı için ise hedefimiz 75 milyon TL ciro ile yılı kapatabilmek.” şeklinde konuştu.
Kilogram başına 30 dolarlık ihracat yapıyor
Rusya Soçi Kış Olimpiyatları ile süregelen ihracat serüvenlerinin Fransa, İngiltere, Nijerya, ABD, Romanya, Kazakistan, Kıbrıs olarak devam ettiğini kaydeden Olgun Sağlam, “Otelden başkonsolosluk ofisine, şarap kavından ev tasarımına kadar mühim ve niş projelerinde yer alıyoruz. Ciromuzun yüzde 35’ini ihracat oluşturuyor. Doğal bunu ilk etapta yüzde 40, kademeli olarak da yüzde 60’lara çıkarmak istiyoruz. Kilogram başına 30 dolarlık bir ihracat gerçekleştiriyoruz.” bilgisini verdi.
Kaynak Bağlantısı : https://www.dunya.com/sirketler/albox-erkeklere-ozel-mutfak-uretimine-basladi-haberi-614755